tisdag 17 april 2012

Pyspunka borde alltid lagas genast...

Om man inte lagar en pyspunka, så blir det helt totalpunka helt enkelt.


Jag skulle unna mig att gå hem tidigt, men jag kom hem extra sent istället. Morr. Jacob hade som tur var arbetsbilen och kunde hända och komma och rädda mig.


Vi lyckades efter mycket våld på fälgkorset från Jacobs sida och ihärdigt tryckande på bromsen från min sida, få av bultarna och få på reservdäcket. När vi ändå höll på, beslutades att det borde bytas till sommardäck. Det skulle vi gjort i helgen, men det hanns liksom inte med...

Vi hade köpt däck billigt på blocket, problemet var bara att däcken inte satt ihop med fälgen. Jacob tog däck, fälgar och bil och åkte till Kalle.

Själv började jag fålla Emmas brudklänning och tillbringade en trevlig timme med småprat.

Halv tio hade Jacob fortfarande inte kommit hem. Ytterligare lite senare var han inte heller hemma, men till slut kom han. Trött och sliten och missnöjd. Däcken hade kommit på fälgarna och satt på bilen, men han hade inte haft riktigt tid att balansera däcken ordentligt så hela bilen skakar så tänderna skallrade när man kom upp över 87 km/timme. Inte bra.

Imorse gick det långsamt in. Tur att det inte var jättemycket folk ute... Bilen hamnade direkt på verkstaden bredvid mitt jobb. I eftermiddags hämtade jag ut den, färdigbalanserad och klar. Man måste ju ta hjälp ibland.

Tid är pengar, men pengar kan också köpa tid att göra nåt roligare.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar