lördag 4 augusti 2012

Trädgårdsslit och kattbegravning

Det sorgliga först...
Under tårar begravde vi och Nadia lilla prinsen Morris. Han fick ligga mellan syrenbuskarna med utsikt över åkrarna, där solen lyser som finast. Jag kunde ingen passande sång för kattbegravningar, så jag sjöng Alla snubbar vill ju vara katt.


Vår lillfis...

Det lite roligare är framstegen i trädgården.

Mia och jag grävde ur och ryckte rötter för en ordentlig kompost, medan Jan och Jacob åkte till brädgården och köpte trallvirke. Jag trodde vi skulle kunna använt pallkragarna, men dom var för små...











Nu har vi en dubbel kompost med tre väggar, så vi kan köra in gräsuppsamlaren direkt och tippa klippet. Och den är är stor! Vi snyggade upp lite runtom också så det ser trevligt ut.


Infarten blev oerhört snygg tycker jag. Det blev en helt annan trädgård på några dagar! Som om hela tomten fick ett ansiktslyft.

Jag har lärt mig massor också. Två aha-upplevelser kan jag dela:

1: Grepen är för trädgården som gaffeln när man äter.

2: Om man skakar av jorden på grästorvorna man tar bort, så blir det lättare att jobba med dom.
Och om man planterar om dom så blir det inte så högt i marken, jämfört med när det är en decimeter lera kvar.

Bra va?

Tack Jan och Mia från djupet av våra hjärtan!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Inga-Lill Karlsson4 augusti 2012 kl. 14:40

    Men vad fint ni har fått det i er trädgård !!!!Helt fantastiskt !! Det blir finare o finare både inne och ute.Vi gläds med er. Kram på er, en tröstekram skickar vi också, med tanke på Morris.

    SvaraRadera