fredag 6 juni 2014

Stabilt läge

Lång sovmorgon idag. Kom hem från klassresa med underbara 9B igår kväll. Såg en film och svullade chips och chokladbollar i min gräsänkaensamhet (Jacob hade precis åkt till Härnösand för att åka enduro). Vaknar imorse och ser att ytterdörren varit öppen hela natten! Inte bara olåst utan helt öppen! Stabilt (inte). Tur att jag hade brännbollsträet inom räckhåll...

Här är sången jag sjöng till 9B på deras avslutningsfest i tisdags:

(melodi Bumbibjörnarna)

Snälla och rara, helt underbara
Åh vad jag gillat att ha 9B
Sitter som små ljus
Och bara vill lära
Aldrig gör dom bus
Eller fatta' jag fel?

Hipp hurra!
För här kommer bästa 9B
Studsar fram i korridorerna
Och jag gick följa med

Finaste tjejer, vad jag kommer sakna
Att se er till hösten och höra om allt
ni får va med om
Ni vackra, ni kloka
Allt är nu möjligt
Och jag tror på er

Hipp hurra!
Alla mänskor borde akta sig
För här kommer en fantastisk tjej
Som gått i 9B

Grabbar som skrattat så matsalen ekat
Vem ska nu skratta sådär som ni gör?
Vem ska nu sitta vid MacDonaldsborden?
Vem ska nu kittlas och knuffas som ni?

Hipp hurra!
För alla grabbarna i 9B
Ni är svärmorsdrömmar allihop
Tack att ni fått mig le

Ni ska nu vidare ut här i livet
Jag önskar er lycka på gymnasiet
Kom snälla tillbaka
Vi fikar en kaka
Så får ni berätta
Vad som hänt sen sist

Hipp hurra!
För bästa klassen 9B
I mitt hjärta är ni alltid me'
Hurra för 9B!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar