söndag 7 november 2010

Allhelgonahelg

Lov... Inte bara ledigt utan också rättande av uppsatser och förberedande av nästa arbetsområde på svenskan som ska bli ordklasser. Tillverkade magneter och övningsmaterial innan jag packade i en rasande fart för att åka in och hämta Jacob efter hans gemenskapsdag på jobbet. Fast farten kom av sig, för när jag var redo att åka, då var inte Jacob det. Han skulle visst bara spela lite curling först...

Väl framme på Revsudden vaknade vi till en sval och molnig lördag. Det låg lite regn i luften när vi klev i båten för att åka till Rönneskär och plocka slånbär, men vi slapp det mesta.




Vi la båten vid en liten vik.




Slånbär växer på snår, riktigt taggigt!




Vi gick i utkanten av snåren och plockade, men det var lite tunt med bär... Jacob hittade ett bra ställe mot sjösidan, då ville vi knappt sluta!





Efter ca en och en halv timme var vi nöjda. Då var vi småkalla, kaffesugna, lite rivna på fingrarna, men hade fulla hinkar! Ca fem liter fick Jacob och jag ihop.




Jacob verkar fundera över vad han ska göra med sina bär...


Jag är ju nästan aldrig med själv, men här är jag nu!



Farfar hade rott dit, så han fick vila hem och farmor rodde istället. Man fryser i alla fall inte när man ror, som farmor sa...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar