fredag 5 november 2010

Lov, ljuva underbara lov!

Första lovdagen = sovmorgon. Så skönt! Efter sovmorgonen läste jag bok (finns det bättre sätt att börja en lovdagen än att läsa?) och först efter det gick jag upp. Lovmorgnar är underbart! Jag tror jag längtade efter den här torsdagen redan i slutet av september...

Åkte buss med Hanna L till Ikea och mötte upp med Johan, Samuel och barnen. Vi började med glass och sen köpte vi bland annat ohyggligt många ljus till Samuel och Josefines bröllop och en matta till Hanna.





Väl hemma gjorde vi mat och så virkade jag klart vantarna som jag börjat på till Esther. Elmiras var redan färdiga, men när jag var nästan klar med Esthers så tog garnet slut! Elmiras vantar har hål i tummen så hon ska kunna sticka ut sin egen tumme när hon vill suga på den, istället för att ta av sig hela vanten som nu...



Esthers är likadana fast utan hål...

När barnen och Johan hade åkt hem och jag skulle städa av inför nästa besök (Sandra, Katrin och Sandras mammma Gabi) hittade jag alla avklippta garnändar som försvunnit mystiskt. Esther hade tydligen hjälpt till att städa och använt garnet som dekoration i ljusstaken...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar