fredag 2 december 2011

Bekymmer...

Jag satt i soffan och bekymmrade mig och klagade som vanligt. Till slut var jag så uppe i varv att jag fick hjärtklappning! Det är i slutet av terminen, snart jul och det ena med det fjärde att hålla koll på. Och hit skulle det bli med allt, och vem skulle fixa det och vem ska göra det där och hur ska det gå och vad ska vi göra...

- Kan du inte be istället för att oroa dig för allt det där, sa min finaste lite trött (det var inte första kvällen...)

- Jo, jag HAR bett, men tänk om det inte ordnar sig? svarade jag.

- Men om du har bett så sluta oroa dig då. Släpp en fis och ta det lugnt!

Jag blev helt paff. Först asgarvade jag, sen kom jag på att han har ju faktiskt rätt... Det är bättre att inte bekymra sig.

Så trevlig helg!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar