torsdag 15 december 2011

Ljus på huset!

Min älskade köpte lyktor åt mig i kärlekspresent eftersom jag klagat på att det är så mörkt och trist runt vårt hus. Han är så gullig!

Igår hade han kompletterat med elkablar, betongplattor och lampor med skymningsrelä, det vill säga, de tänds när solen försvinner och slocknar när solen går upp. Smidigt!

Först borrade vi hål i betingplattan för att kunna dra slang till kablarna.


Sen grävde vi upp gräsmattan för att kunna gömma slangen.



Jacob grävde också ut för plattan. Det var fruktansvärt kallt! Under tiden vi var ute sjönk temperaturen under nollan...


Dryga tre timmar höll vi på. Sen blev det för kallt! Jag hade dessutom inte ätit sen lunch, som bara var pannkaka, så jag hade bara energi för en av de två lyktorna... Men vackert blev det!


Häromdagen förberedde vi för målning i källaren också. Snart, snart är det dags att måla tvättstugan!


I övrigt mås det sådär. Har en hemsk hosta som gör mig trött och ger mig huvudvärk. Efter en veckas hosta kunde man ju tycka att det borde ge sig! Fast lite bättre blir det ju, men ack sån tid det tar!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar