fredag 6 juli 2012

Jordgubbar, Angry Birds och en sorkråtta

Nu kommer ett sånt där inlägg om vilket bra liv jag har. För det har jag. Jag har sovmorgon varje dag med kaffe på sängen och lååååång tidningsstund. Jag äter sen frukost (om jag hinner före lunch vill säga, annars väntar jag med lunchen till middagen) och tar dagen som den kommer. Jag älskar lov!

Nästa vecka blir det ännu bättre för då har Jacob också semester...

Hittills den här veckan har jag plockat mer jordgubbar, grillat med Hanna och Johan, haft långbesök av finaste Elin med lille Wille och besök av bästa kusin Jenny med familj. Mer grillning och två omgångar Angry Birds. Men lugn, det var inte dataspelet utan en trevlig variant med träpinnar och en rund gris som skulle kastas ner med hjälp av mjukisdjur formade som den röda och gula fågeln. Mest poäng fick en stjärna, först till tre vann. Simpelt men roligt!

Blev inspirerad och åkte dagen efter raka vägen till Karlssons i Gåvan och köpte en rund hundleksak att ha som gris. Återkommer om/när det blir ett eget spel. (Leksaken var jätteful...)

Avslutade dagen med att kära svärmor och svärfar kom i deras sprillans nya Kia som parkerades bredvid vår nästan likadana, skillnaden är att vår är vit och deras gråbeige. Vi åt grillrester och for till Älvåsa för att titta på när lag GulKul spöade resten av ligan i årets upplaga av 24-timmars. Jacob spelar såklart. Han kommer väl hem fram på småtimmarna skulle jag tro...

I natt kom lillkatten in med en sork stor som en råtta (bilderbevis finns i stora kameran). Han tyckte han skulle äta den inne. Jag tyckte han skulle äta ute. Jag vann. Men sen fick jag städa hela huset mitt i natten, eftersom han sprungit runt med sorkråttan flera varv under bord och över alla golv INNAN jag vann...

Skitkatt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar