måndag 17 december 2012

Myskväll ensam hemma

Jacob fick för flera veckor sen biljetter till en hockeymatch från sitt jobb. Det höll på att sluta så illa att jag hade behövt följa med, men jag räddades av Johan som ju faktiskt gillar hockey. Jag kan göra mycket för min finaste, men en hockeymatch hade varit ett stort offer... Jag menar "icing", är inte det en sorts topping på muffins?

Istället gick jag på kvällsdejt med Teven, Brasan, och Virknålen. Slötitta på dumburken och fortsätta på ful-snyggprojektet "virka en pall"... Ett multirandigt, multifärgat och helt tokigt projekt av restgarner. Det har jag längtat efter hela dan!


Benen är klara, jag har virkat kanterna också. Håller på med mitten. När den blir klar ska den få bli färgklicken i mitt hobbyrum. Har planerat ett ljust rum med ljust golv och då behövs lite knasigt och galet för att det inte ska bli för opersonligt!


Snart ska jag hämta förstärkning till sällskapet, Tekoppen och Pralinen. Det blir trevligt!

Funderar på vad annars man kan virka in... Måste ju finnas massa kul! Kandelaber kanske? Eller?


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer: