lördag 22 december 2012

Tomten och nissarna har fått konkurrens...

Telefonen ringer. Det är våran tjej.
- Vad gör du? (alltid lika direkt)
- Jag är hemma och syr.
- Jaha...
- Vad gör du då?
- Jag städar. Men det är ju julafton om två dagar och jag har ingen julklapp till mamma och storasyster... (menade tystnad)
- Jaha, det var ju tråkigt. (Jag anar vart samtalet är på väg.)
- Mm...
- Vad ska du göra åt det då?
(Tankepaus. Jag väntar på det oundvikliga. Men hon får fråga själv...)
- Jag tänkte jag kunde komma hem till er och fixa det...

Alltså kom hon, efter mindre än en halvtimme. Och så var det ju inte bara två som skulle ha julklappar, det var visst bonuspappa, bonussyskon, småsyskon, kusiner, moster och en pojkvän också...

Alltså gjorde vi tvål, armband i mängder, vetekuddar, förkläde och hittade dessutom modellera (fyndat på Willys) och böcker som var nya (reafynd, man vet ju aldrig när man har nytta av en god bok). Totalt 14 julklappar varav 11 tillverkades. Sedan slog vi in allihop, satte på snöre och skrev julklappsetiketter. På fem och en halv timme. Då hann vi äta middag med efterrätt också.

Det är rätt bra jobbat måste jag säga.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: