fredag 1 juli 2011

Hemmakväll...

Efter alla gäster och efter alla besök är det skönt med tystnad. Jag gillar att ha folk här, och jag gillar att ha besök. Men känslan när alla gått hem och diskmaskinen susar tyst i köket, när allt är sådär lugnt och tyst och bara jag är hemma är också skön. Den uppskattas just för att den är sällsynt. Precis som man uppskattar gästerna när dom är här, så uppskattar jag tystnaden efteråt... Det "firades" med tjejfilm och mysfika.

Emmelie var här i veckan med Lilly och Lill-Sandra. Fullt ös hela dan, men bad i poolen och besök på Ikea och Nickis lekland. På kvällarna slappade vi med film, te och sista kvällen sushi... Tack Emmelie för en mycket trevlig vecka!

Jacob har flytt fältet och är på mc-tur med några killkompisar. Jag har laddat med stekpanna och ficklampa som vanligt. Man är ju lite orolig när han är ute, men han måste ju också få leva och ha kul... Mina hobbys är lite mer stillsamma bara!

Har hunnit med att göra jordgubbssylt ikväll. Gick förbi ett stånd utanför Ica och kunde inte låta bli... Nu står tio små burkar på svalning. Ska provsmaka till frukost imorgon. Jag körde med mixern i för att slippa bitarna, så vi får se hur det blev. Det lilla jag slickade från skeden var i alla fall mycket gott!

Imorgon ska jag hjälpa till på mini-SMUCK-lägret som kyrkan ordnat också. Jag körde Nadia och hennes halvsyster dit i eftermiddags, det var mycket barn där! Mycket barn och mycket mygg. Får inte glömma myggmedlet...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar