söndag 6 november 2011

London - så mycket att se, så lite tid

Första gången jag var i London åkte jag dit för att träffa Silvia och eftersom hon jobbade turistade jag runt en del på egen hand. Gångerna efter har jag varit turist, liksom kommit för stadens skull... Den här gången kom jag igen för att hälsa på Silvia, och det var jätteskönt! Då behöver man inte stressa hit och dit utan att umgås är det viktigaste. Och det gör man ju både på bussar, tåg och hemma!

Ett litet turistmål måste man ju ha, och eftersom det var min första gång den här tiden på året åkte vi till Oxford Street för att kolla på julskyltningen. Vi satte oss högst uppe i dubbeldäckaren så vi såg allt, sen promenerade vi tillbaka en bit och tittade lite närmre.

Men nu går jag lite i förväg, innan dess var vi i köpcentrat på "Silvias gata" och den på-ytan-tråkiga-men-på-insidan-full-av-fynd-affär vi gillar mest, TK Max. Där fyndade jag sjalar, en klänning till bröllopet i vinter och en stickad tunika. Riktigt nöjd! En julaffär full av ha-begär hann vi också med. Vad sägs om en snöig gran fylld av blommor, fåglar och glittriga ormbunkar?


Lunch blev bakad potatis med tonfiskröra, mu-ums! Vi fortsatte sen till PaperChase där jag köpte mig en mycket snygg termosmugg till bilen bland annat. Vi var också inne i Liberty, världens äldsta köpcentrum. Det var helt i trä och den julavdelningen gick inte avför hackor! Julkulor i munblåst glas i alla tänkbara färger och former, dekorationsdjur som såg nästan levande ut och kitschiga, emaljerade högklackade skor för den som hellre vill ha sånt i julgranen...

Efter Oxford Street, vid nio-tiden på kvällen tog Silvia mig till en superfint inredd italiensk restaurang där jag fick tomatsoppa med mozzarella i, helt otroligt gott!! På hemvägen såg vi på alla vackra ljus...


Lägg märke till min nya sjal...

Sen sov jag - som första natten - så länge att Silvia trodde jag hamnat i koma...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar