fredag 3 februari 2012

Allt och ingenting

Det är mycket nu, men det är mest roliga saker. Det är bröllop om två veckor, snart sportlov och tvättstugan är mer klar än oklar, men inte färdig. Dessutom allt anant i livet. Min samling med amigurumi har växt till sig, jag virkar på temat "Havets läckerheter" typ. Sista tillskottet är en gul sjöhäst. Mucho mucho gullig!

Bröllop är projekt som har en tendens att svälla ut... Det ena blir det andra som blir det tredje, och rätt som det är, är det VÄLDIGT mycket att göra! Igår hade vi en liten träff och kunde snabbt konstatera, att ballongerna jag köpt inte alls är genomskinliga utan ser ut som... tja... nåt onämnbart. Vi får innerligt hoppas att det ser bättre ut när de används (tack CelieSandra för den idén!) och inte som avlånga, gulabruna, gummiaktiga andra saker. De ser något bättre ut uppblåsta. Hoppas ingen gäst säger nåt högt bara, för då kommer Samuel dö av skratt.

Jag binder också kransar av björkris, klipper cellofan till små favours och knyter rosetter. Dessutom ska jag dekorera tårtan och göra bordsdekorationer och duka och följa med bruden till skoaffären och köpa skor till henne och de små brudnäbbarna samt kolla av att klänningarna passar. Listan är lång. En tröst är att Hanna och Johans lista är ännu längre. Så jag ska inte klaga egentligen. Hur jag ska hinna med att fixa mig själv på bröllopsdagen, det har jag inte löst ännu. Jag ska ha barnen på natten och sen vara brudens följeslagare under dagen. Får klura på det i förväg, annars blir det nog lite väl bråttom. Imorgon blir det en lagom ansträngande dag i alla fall, sovmorgon och ledarskapsskola. En krans eller två hinns nog med, men annars ska jag ha en vilodag...

Tårtan är en historia för sig. Men tack vare Skåne-Julia, Greger och Josefine ska vi fixa det med. Provdekorerade igår och det såg jättefint ut. Yey!

Tvättstugan får stå tillbaka lite för bröllopet, återkommer till den sen.

Bilen vet vi inte så mycket nytt om ännu. Den är inne på verkstad för byte av mattor och paneler i taket. Får se om ytterligare några veckor hur det gått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar