måndag 6 februari 2012

En härlig, produktiv helg

Krigsskador efter helgen: ett pekfinger fullt av sprickor efter ståltråd, en blåsa på långfingret, en blåsa som gick sönder på ringfinger (aj!), ömmande tummar, stela leder i händerna och ont i ena armen eftersom jag försökte mig på Celies idé med hålslagaren.

Resultat:
14 färdigglittrade mindre kransar och två stora - check.
Färdigklippta cellofanblommor - check.
Färdigklippta band att knyta med - check.
Tvättat, torkat och hällt upp all marmorkrossen på burkar - check.
Skor till näbbarna - check.
Provat brudklänningen - check.
Provat näbbklänningar - check.
Sytt det sista på näbbklänningarna - check.
Vikt 80 servetter - check.

Fick tänka helt om angående hålslagaren. Jag fick ont i armen direkt! Fy va jobbigt! Nu har jag strimlat papper i dokumentförstöraren på jobbet istället och ska klippa det i småbitar. MYCKET lättare!

Barnen kom förbi en sväng på lördagen innan de fortsatte till skridskoisen med mamma och pappa/farmor och farfar. Jacob var på svensexa med Johan så Hanna och jag hade huset för oss själva hela dagen efter att barnen åkt. Vi eldade en hel korg ved och höll oss sysselsatta hela dagen, men utan stress. Vi var mycket effektiva och ändå helt avslappnade. En perfekt dag!

När Elmira provade sin klänning bad jag henne snurra ett varv och sen frågade jag:
 - Tycker du att du är fin nu då?
Gullungen strålade mot mig med hela ansiktet och sa lyckligt:
- Ja-a, och jag behöver inte ha näbb!

Brudnäbb ja...

1 kommentar:

  1. Vilken goding! Slippa näbb och allt!

    Jag fick bröderna mina att samsa om hålslagaren men vi upptäckte också ganska snart att det var jobbigt och tidskrävande så vi övergick även vi till sax.;-)

    SvaraRadera