tisdag 5 juni 2012

Kryptäcket och snutte

Så här blev det. Tyvärr glömde jag tvätta tyget innan (rookiemisstag) och eftersom det är till en liten en, så ville jag inte ge bort det otvättat... Så det blev lite krympt i vissa partier tyvärr. Figurerna kommer från det småmönstrade vita tyget. Jag kopierade upp samma fågel och fjäril och gjorde applikation. Den bruna väldigt smala kanten är fastsydd i sömnen mellan de andra två tygerna.


Jag kviltade ihop för hand med broderitråd för lite mer "äkta" känsla, både grön och turkos dekor runt applikationerna och med brunt runt hela täcket.

En liten snuttefilt med suglappar i matchande färg hann jag också med. Det är det vita på bilden nedan...


Väldigt nöjd faktiskt, förutom att det krympte. Att man aldrig lär sig!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Kan bara säga att de blev superfina!!! Ingen kan bli mer tacksam än vad vi är. Kommer skänka er en tanke varje gång lillen kryper omkring eller snuttar på sin filt. Tack igen! Kram
    Therése

    SvaraRadera
  2. Det var så lite så, ville göra nåt särskilt för er. Lycka till med allt nu dom sista dagarna... Tänker på er med!

    SvaraRadera