fredag 19 oktober 2012

Myskväll

Efter tre riktigt intensiva veckor ned många sena kvällar och fullspäckade helger, har vi äntligen en helg hemma... För att förklara hur intensivt det har varit kan jag tala om att vi ätit mat från thairestaurangen i Gåvan tre gånger den här veckan! Vi har helt enkelt inte haft tid att laga mat. Det är tur att det är ett billigt ställe...

I alla fall. En ledig fredag. Vad gör man då?

Vi hamnade på Gränby. Och där blev vi kvar. Det var riktigt skönt att strosa runt utan mål och utan stress. Jag köpte en höstjacka som jag behövt ett tag (typ minst sen förrförra hösten). Förra året fick jag runt i skinnjackan som inte går att stänga, i nästan minusgrader. Brrrr... Nu har jag en alldeles lagom jacka!

Jacob lyckades få 100 poäng i Storvreta Innebandyklubbs happening där man skulle skjuta prick mot ett mål. Han vann en tröja, en isskrapa och ett plastmynt till kundvagnar. Sen var han mycket nöjd med sig själv! Dessutom var det provsmakning av tårta, kaffe, glass, bröd och ost på Kvantum. Trots det köpte vi mat (utemat igen!) på den nya foodcourten. Fast vi tog indiskt. Tyckte det räckte med thai nu...

Vi kom hem sent. Men det var väldigt skönt att gå i affärer utan att behöva skynda sig.

Kvällen avslutades hemma med film och godis. Fredagsmys.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar