måndag 29 juli 2013

Färg överallt!




Så har vi färg på hallmattan, hallgolvet och mattan i badrummet och mitt hår är inte som det var. Tack för den liksom.

Finaste hade slipat och målat taket i lilla sovrummet en gång, sen efterspacklade han lite. Så nu var det min tur att slipa och måla en sväng. Det är ju ganska lågt i tak, så det går ju fint!

Jag började med att slipa och hann precis skölja av mig dammet innan Anna kom och vi plockade lite hallon och svarta vinbär. Sen upp och måla.

Det gick hur bra som helst tills jag kom till snedtaket över sovalkoven i lilla sovrummet. Jag hade precis tagit ny färg när en måsskitsstor färgkladd landade mitt i mitt öga! Aaaaaaaaj!!!

Nånstans på vägen ut, kanske när jag slängde bort rollern eftersom jag plötsligt blev blind, trampade jag i färg.

Så nu har jag stått med huvudet under kranen och sköljt och sköljt och känt mig tacksam över vattenbaserad färg... Frisyren som var då nyklippt, fint fönad och fixad är ett minne blott, ser ut som jag gått ute i regn.

Mattorna och frisyren känns dock som ett mindre problem. Jag klarade ju ögat!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar