torsdag 25 juli 2013

Värmetålighet noll

Jacob jobbar mest, han är uppe med tuppen och väcker mig med bank och slammer. Men framåt går det! Lilla sovrummet är gipsat och spacklat, slipat blir det imorgon, golv är köpt, och dörr mm köps imorgon. Tapeter är under fundering, men takfärgen ska dit innan ändå. Säng finns också, som jag skrivit innan.


Men ack vad det är varmt däruppe! Öppnar man fönstren blåser det varmt, öppnar man inte blir det varmt och stillastående... Att jobba i långärmat, långbent, handskar, rejäla skor och hörselkåpor gör en svettig! Hellre det än isoleringskliande, men irriterande ändå.

Jag tål nog inte värme, blev bara sur och irriterad för minsta lilla. Allt blev jobbigt och stånk och stön... Kände mig barnslig, men fy för att svettas! Till och med när jag stod still gick det heta vågor genom kroppen.

Stackars Jacob fick ge med sig och åka till badet med mig för jag stod inte ut! Det rann om öronen och på ryggen. Usch och blä!


Så fort jag fått svalka mig blev jag glad igen. Bra va?!

På kvällen träffade vi vänner och tjötade bort resten av dagen tills kvällen kom med svalare luft...

Imorgon ska finaste hasta upp igen och göra ärenden. Han är min hjälte, ingen rast och ingen ro. Men oj så fint det kommer att bli!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar