lördag 17 augusti 2013

Första veckan avklarad

Efter att den första vad-gör-jag-här-och-vad-brukar-jag-egentligen-göra-på-mitt-jobb?-känslan lagt sig blev resten av veckan inte lika förvirrad. I helgen är vi hos svärföräldrarna och blir bortskämda. Mår som en prins, sover som en gris och äter gott hela långa dan... Vad mer kan man begära av livet?

Läste på fb att en gammal fin vän också är virkfantast, hur kul som helst! Glad för att virkningen, denna gamla fina hantverksteknik som fått oförtjänt dåligt rykte som "förspilld kvinnokraft", hittar nya talanger som för den vidare. Mer virkning åt alla!


Skor till baby Lucas som växte ur det andra paret innan han ens fått det! Dom här är stooora!


Repeterar dubbelvirkning - blir tjockt som bara den... Tar lång tid och kräver trippelt med garn, men den lär bli outslitlig och ingen plåt kommer att brännas genom det där...

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Fantastiska vän! :) jag hittade hit till slut och det
    är jag mer än nöjd över :) babyconversen är helt makalösa
    och jag har insett att jag MÅSTE lära mig hur man gör.
    Om du har tid över så får du gärna sända över beskrivningen
    på mail eller mms eller brevduva? ;)

    Kärlek din virkande vän

    SvaraRadera