måndag 5 augusti 2013

Vi heter inte längre Julhus

Den har gett oss namn i Vittinge som Sara och Jacob Julhus. Vårt ständiga "snart"-projekt julbelysningen. Jag visste det skulle bli så här... Rätt som det är skulle jag få nog och då skulle ingen kunna stoppa mig!

Idag var dagen jag faktiskt fick nog av julbelysningen. Nej nu, tänkte jag. Nu är det nog! Nu gör jag det!

Så jag började rycka...


Efter att ha haft en obehaglig närkamp med brännässlor, trotsat tistlar, spindlar och balanserat på tre olika stegar, har jag, på egen hand, med hjälp av stor entusiasm, mycket envishet och måttliga mängder våld, fått ner belysningen. Woho!


Efter tre år och mycket suckan, har den fått erkänna sig besegrad av kvinnlig initiativkraft. Vem kan stoppa mig nu?


(Skorstenen lämnades till Jacob. Där tog nåt emot (latmasken?) och sa: ända däruppe? Nja, inte ensam hemma...)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar