lördag 24 augusti 2013

Saker jag tycker är bra idag

Lika förvånad varje gång - först när eleverna kommer tillbaka kommer man ihåg vad man egentligen gör på sitt jobb. Livet som lärare vore rätt tråkigt utan elever! Ett gäng nya sjuor och en klass i nian jag inte haft förut står för nyheterna. Min goa fina egna nia står för tryggheten. Det är en bra blandning tycker jag!

Idag är Jacob på Tierp Arena på EM i dragracing, han åkte vid sju med en blick som ett barn på julafton. Jag själv har haft en lång lat morgon med kaffe på sängen, läst tidningen och ätit frukost på trappen i solen. Saknade bara Finaste för en perfekt morgon, men bortsett från det, har det varit en bra lördagsmorgon tycker jag!

Nu ska jag baka vit kladdkaka till kräftskivan i Alsike ikväll. Mums! Sen kommer det vara dags att sätta på sig festblåsan och invänta skjutsen dit. Det är en bra lördagskväll tycker jag.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar