onsdag 16 mars 2011

Så går en dag...

Ibland är dagarna så långa att man nästan tror att det är flera dagar... Idag var en sån dag, men nu när jag ligger i sängen är det knappt så man kommer ihåg allt man gjort ändå! Det är liksom så fullt med saker att man inte hinner tänka. Det borde jag ändra på, för vad är livet utan tankar?

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter...

Jag har i alla fall varit och tittat på tapet till kyrkans kapprum och lånade med mig lite kataloger. Jag tror jag har en vinnare...

Dagens citat kommer från elevchapel:
Dina ord har stor inverkan på det du säger.

Jo.

Dagens småskratt kommer från alcogelen på skoltoaletten:



Avdödar? Är det ett ord ens? Avliva betyder ju att ta bort livet. Avdöda, är det att ta bort döden då? Det verkar ju tvärtemot syftet med alcogelen... Hm, känner mig skeptisk...

Hade också mycket fina elever idag. Alla jobbade på och presterade bra hela dan. Satt med powerpoint ett tag också och det krånglade inte utan gjorde som jag ville!! Hurra! Avskyr när powerpoint inte samarbetar utan motarbetar allt man gör. Då är det inte bara så att datorn hänger sig, man känner för att hänga den själv i dess egen sladd.

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter.

Va skönt att det varit en bra dag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Avdöda = döda fr. tyskans abtöten ^^

    Undra varför de inte bara skriver dödar bakterier och virus. Vad har ni för gammalt desinfektionsmedel? Från 1800-talet? :P

    SvaraRadera