måndag 25 april 2011

Dans kring enen och sånt

Äntligen har enarna försvunnit! Vi bad pappa ta med motorsågen på påskaftonen, och vips var enarna fällda! Yey!


Åtta ljusslingor satt det uppe totalt. Jacob sprang varv på varv kring enarna och sjöng: så går vi runt kring vårt enebärssnår... ända tills den under åratal ansamlade, och nu frisläppta, pollenmängden från enens inre blev så hög att han fick sluta på grund av nysningar. Stackarn!


Pappa sågade och sågade...


Och äntligen föll den sista grenen! Nu är det luftigt på framsidan och på sidan av huset där typ tio mindre enar hängt och barrat, vissna av kylan och böjda av snön.






Nån som vill slöjda? Här finns enträ!

Efter detta åt vi påskmiddag med alla syskon med respektive och våra goa föräldrar. Najs.

Dagen efter krattade vi upp sammanlagt åtta (8!) skottkärror med barr och släpade bort alla grenar. Stammarna som blev över ska skänkas el säljas mkt billigt! Stackars Jacob blev så allergisk att han knappt kunde andas! Andningsskydd hade varit bra!

Idag, annandag påsk, firade vi 2-årig bröllopsdag. Det blev väldigt anspråkslöst, men ack så avkopplande och helt fritt från alla måsten! Eller, vi tog och gjorde klart lite måsten som faktiskt behövde göras, och sen rensade jag det lilla landet vid vägen. Jacob tog det lugnt.



Han ryckte in och hjälpte mig att dra upp några envisa rötter, annars hade det inte gått! Rosenspirea säger jag bara! Fult, skräpigt och sprider sig som ogräs! Sen försökte jag ursäkta mig för påskliljorna, pärlhyacinten och några andra små oskyldiga växter som råkade komma ivägen! En myrstack blev visst också misshandlad... Sen planterade jag mina vita smultron av sorten Snövit. Hoppas dom gillar stället och tar över helt!

Hittade en ny sorts tulpan också, jättesöta! Flocktulpan hette dom. Står i min barbamammarabatt.



Dagen avslutades med bio, pop corn och glass. Perfekt!

Nu väntar jobbet igen... Hur är det man gör nu igen?

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Oh, så mysigt det låter. Visst är det härligt med riktig vår/sommar?!:-) Och du är så duktig som påtar och grejar i trädgården! vuxenpoäng!;-)

    SvaraRadera