torsdag 7 april 2011

Stearinljus och stekpannor

Jobbade sent idag, det var föräldramöte ikväll. Kom hem först efter halv nio. Jacob är på "campus" som det så fint heter, han hade svischat iväg på hojen nästan direkt efter jobbet. Jag var lite orolig eftersom det blåser så förfärligt här i Uppland idag, på radion pratade dom om stormvarning. Inte kul när man ska sova ensam! Tur man har katt och stekpanna...

Försökte tända verandalampan, men fick inte till det med väska och kaffemugg och allt vad det var.

Försökte tända hallampan, men den var sönder.

Som tur var, var det inte riktigt mörkt ute än, så jag såg lite. Alla lampor trasiga. Men vänta... ALLA lampor kan inte vara trasiga. Det måste vara proppen!

Spisen, källaren, ugnen... Ringer Jacob och frågar vad jag ska göra. Han ber mig kolla med grannen om det är bara vårt hus eller båda.

Tittar över till grannen som satt i stearinljusens sken. Hm. Strömavbrott. Vattenfall hade inga upplysningar att ge mer än att det är strömavbrott, och det visste jag ju liksom redan.

Varför nu? När jag är ensam och allt! Så nu sitter jag här, i skenet från stearinljus jag med. Vad gör man utan el? Läser såklart! Tevatten kokar jag på vedspisen, tur man har den! Hoppas elen kommer tillbaka tills imorgon, jobbigt att behöva koka vatten till hårtvätt...

Tur man har katterna också - alla mystiska ljud kan skyllas på dom! Och tur att stekpannan inte går på el... Alltså, den jag har bredvid sängen när Jacob är borta i fall jag skulle behöva försvara mig. Stekpannan, den fungerar utmärkt i alla väder!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Tillåt mig att le...eller vänta nu...asflabba=)
    Du är underbar vännen!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är en riktigt goding! Stekpannor är en guds gåva, helt tydligt!;-)

    SvaraRadera