torsdag 14 april 2011

Rapport från mitt perfekta liv

Vårfint i köket.


På verandan har jag plockat björkris och videkissar och påskliljor i kruka. Ute mer påskliljor och lite ljung från i höstas. Att den är helt död syns inte...

Det växer också saker i min trädgård! Yey, hurra!! Massa små knoppar och saker som ploppar upp. Undrar vad allt ska bli!


Det här är i varje fall tulpaner.

Sytt har jag också gjort. Sommarshorts till brorsbarnen. Färgen är lite konstig, jag trodde den var limegrön, men den är lite mer gulgrönaktig. Konstig helt enkelt. Men det får gå ändå! La till lite färg, rosa på Esthers och lila på Elmiras. Blommigt fickfoder och blommigt på insidan av linningen. Rätt nöjd. Riktig gylf är det också, hemskt pilligt när dragkedjan bara är fyra cm!

Katten har gått ner 2 hg i vikt. Bantningen går också framåt alltså. Det känns ju bra!

Hade världens tur med sotaren! Ännu en husägargrej... Man måste ju sota, annars kan det bli skorstensbrand och det är dåligt. Ringde för att kolla hur det ligger till med sotandet, och vilken lyckträff! De gamla ägarna har "glömt" att avanmäla sig, så sotaren har skickat ut kallelse, eller vad man ska kalla det. (Det har dom struntat i att säga till oss, varför man nu tänker så. Jag menar, vidarebefodring av post är ju gratis och adressen vet dom ju...) Men i alla fall, det var mycket riktigt dags gör sotning. Gissa när? Jo, IDAG! (Alltså dagen efter jag ringde...) Snacka om divine intervention! Så nu är det sotat och klart! Hur mycket tur kan man ha? Tänk om jag inte ringt? Då hade det inte funnits stege och nyckel och allt...

I helgen är det bröllop igen. Succén från förrförra helgen ska upprepas. Det ska bli kul! Får se om det kommer nån bild då...

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Alltid lika härligt att få läsa vad ni gör nu! Ha en mysig helg och ta hand om er! Stora kramar

    SvaraRadera