torsdag 21 april 2011

Våren, våren, våren!

Helgen som gick var vi på kusinbröllop i Mariestad. En jättetrevligt fest, vacker dukning och så klart strålande vackert brudpar. Vädret var soligt, men blåsigt och jag tror min förkylning blev värre...

Vi bjöds på hotell av mina gulliga svärföräldrar, och efter långfrukost med dom och Emmelie och Anders, åkte jag vidare till Kalmar. Jacob tig tåg och buss hem från Örebro... Jag hann äta lunch med nästan hela familjen från Norrahammar på en asiatisk restaurang i Jönköping också. Det var väldans trevligt att få bara dyka in en stund!

Hos farmor och farfar tog jag det oförskämt lugnt. Läste nästan hela min trädgårdsbok och en bok om att beskära träd. Nu har jag massor av idéer till trädgården! Det ska bli så kul att få förverkliga lite av det i helgen!

Efter ett par dagar på Revsudden där man verkligen varvar ner - tempot där är så olikt mitt vanliga tempo som det kan bli - for jag hem igen...

Idag har jag mest väntat på att Jacob ska komma hem... Han hade en hel massa ärenden i stan och höll på att aldrig bli färdig! Men nu är vi nog redo för påsk! Under tiden jag väntade hann jag göra en rabatt på framsidan. Stenarna är från Revsudden, jag blev så inspirerad av farmors vackra inramningar av sina rabatter...



Det är en rosbuske (i barbamammas huvud typ), en löjtnantshjärta och lite tulpaner, narcisser och skilla (i barbamammakroppen) som fått en liten kant. Lite skilla växte utanför, men det gör ju inget!



Morris hjälpte till genom att "vakta" mina stenar.


Så här ser entrén ut nu. Rätt nöjd faktiskt! Får se vad det blir sen när det blommat över, då är det ju dags för nåt nytt. Har en hel uppsjö av planer... Imorgon blir det nytt projekt, nåt lagomt med tanke på att det är långfredag.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Fint! Ser fram emot att komma och hälsa på under våren. Glad påsk på er!

    SvaraRadera
  2. kommer och inspekterar i morron!!

    SvaraRadera
  3. Superfint!!! Va duktig du e! Vi syns nästa helg. Kram!

    SvaraRadera