onsdag 4 maj 2011

Underbara älsklingar!

Som jag har saknat dom! Tre veckor!! Fick en kram av Elmira som varade i en kvart och Esther ville inte sluta prata...



Stolarna de sitter i har Jan, min morbror, gjort. En med katter som Esther paxade och en med hundar som Elmira blev stormförtjust i. Hundarna fick de av min moster Mia, omedelbara favoriter. Shortsen Elmira har på sig har jag sytt. Det blev rena julafton!

En sån kväll var precis vad jag behövde! Har varit helt allena två kvällar för Jacob jobbar i Sälen hela veckan. Väldigt ensamt har det varit... Och om man lägger till dåligt med mat (inte kul att äta själv), dåligt med sömn (svårt att somna), bara teve som sällskap (mest skräp), nästan ingen kontakt med Jacob (eftersom det är så dålig mottagning där han är) och konstiga tankar på mördarsniglar, Usama bin Laden, Den Yttersta Tiden och annat tungt och jobbigt, ja då har man en riktigt sorglig blandning...

Tur att det finns barn då! Underbara ungar som pratar, skrattar och busar! Vem kan vara svårmodig med såna mysiga varelser? Som säger: "Jag har saknat dig SÅ HÄR mycket!" Och slår ut med armarna allt hon kan (Elmira). Eller som viskar: "Jag älskar dig..." när hon ska gå och sova (Esther).

Då lyfter tungsinnet direkt och ajöss med det!

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Mums så mysigt d låter!! Underbara ungar som säger sådana saker! Kram o saknar dig...tror jag ska göra ett kryssschema över dagarna till jag ska komma. Längtar att få komma bort en tid.

    SvaraRadera
  2. gulliga små.....

    SvaraRadera
  3. Åh, blir ju nästan tårögd!:)

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka goa ungar! Förstår att du saknat dem!!!

    SvaraRadera