måndag 30 maj 2011

Gräsligt trevligt!

Dagens lärdom: man ska inte klippa gräs i Foppa-tofflor.


Kunde nästan gått barfota, så gröna var fötterna!

Annars har första komp-dagen varit underbart slö. Satt med Nina på café i över en timme. Sen gick vi på stan. Sen satt vi på en uteservering och drack kaffe i en timme till. Sen gick vi på stan lite till och jag köpte massa gott te. Sen åkte jag hem.

Det är jobbigt att vara kompledig...

(För alla -typ min man- som kommenterar överanvändningen av ordet "sen" i texten ovanför, kan jag berätta att vissa saker får man inte göra när man går i skolan eftersom fröken säger det. Anledningen är att man ska lära sig variation och olika uttryckssätt. När man skriver texter själv däremot får man göra som man vill. Ordet "sen" kan då bli ett medvetet stildrag för att betona hur ledig jag var och hur mycket tid jag hade. Det är inte ett tecken på bristande ordförråd utan en strategi för att beskriva att jag är så ledig att jag kan låta bli att variera mig ett tag. Jag börjar med det igen efter ledigheten... Sen alltså.)

1 kommentar:

  1. Underbara sommarfötter, som sen (!) blir omöjliga att stoppa ner i ett par snygga skor....

    SvaraRadera