fredag 24 juni 2011

Toa-ready, världens bästa vänner och familj... Snart fest!

Har städat och fejat varje vrå, har lagat mängder med mat och fyllt hela matkällaren med olika grejer... Har köpt så mycket gurka att mannen bakom i kön kommenterade att det var ovanligt många! Då såg han inte kartongerna med körsbärstomater...

Har skrivit långa listor, först för veckan, sen för dagarna, sen för varje grej... Hade en handlingslista som var fyra gånger så lång som vanligt! Är nu nere på lördagens lista, och den är överkomlig!

Men mest stress har badrummet stått för... Trots att vi talade om när plattsättarna skulle vara klara i god tid, och trots att jag åkte ändå till Östervåla för att komplettera det som fattades i materialväg, så var ingen rörmokare inbokad...

Har du ett badrum som är toa-ready, men ingen toa?

Ja.

Jacob var på jobbet kl 7 varje morgon. Sen slutade han fyra, åkte hem och åt. Sen jobbade han i badrummet till efter midnatt. I tre dagar.

Han är min hjälte, ohotad, min underbaraste man!

På torsdagen kunde man duscha och igår fick jag premiärsitta den nya toan! Yey!!

Fast toan skulle egentligen varit den gamla. Varför sätta in en ny när den gamla funkar? Men när vi silikonat fast den gamla vid halv tolv i onsdags, då var vattenslangen av! Den som tagit ut toan i januari har knäckt slangen men inte sagt nåt!!

Då hade vi gudomlig flax igen. I höstas när vi köpte huset, köpte vi loss lite bra-att-ha-grejer... Bland annat en toalett. Helt ny.

Hur många har en extra toalettstol i källaren, att packa upp?

Vi hade.

Så nu har vi en toa som fungerar, helt skinande ny!

Likaså hade vi flax med ännu ett rör till handfatskranen. Vem har extra rör att sälja på midsommarafton? Jo, kära mokaren i Morgongåva!

Vi har nu ett badrum! Tack Gud och min älskling!

Andra som förtjänar tack är mamma, pappa, farmor, farfar, Samuel, Josefine, Hanna, Jacobs kusin Hanna med sin Peter samt Esther och Elmira. Vad hade jag gjort utan er? Alla sakerna blev gjorda, listan bockades av och trots att köket var helt knökfullt av alla förberedelser, att diskmaskinen gick varm så hann vi äta midsommarlunch med sill och grill. Ni har varit enastående!

En annan enastående sak har min älskling stått för... Han har sparar pengar i månader för att kunna lägga ut för min kamera så jag ska kunna fota på festen. Han tänkte att jag inte ville missa min fest så han ordnade det i förväg! Är han inte underbar?


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: