fredag 2 mars 2012

Bröllopet och veckorna som följde

På bröllopsmorgonen hämtade jag Hanna i Hällby kvart över sju och sen åkte vi direkt till sminkösen. Sen följde frisör, fotograf och en lång väntan i kyrkan. Hanna höll sig lugn och fin hela tiden. Vi var helt överrens om att när man har planerat så bra, då är det bara att följa med i planeringen och slappna av!

Småtjejerna kom till fotograferingen. Kalla och frusna stackrarna! När de skulle fotas ville dom inte alls le utan stod tjuriga och trumpna tills fotografen fick nog... Då fick jag ta över. Så vi fikade, busade och rätt som det var fick jag Esther att lova att le på i alla fall ETT kort! Sen kittlade jag dom tills jag blev alldeles svettig och sen ropade vi RUMPAAA! tills det blev en hel rad kort med glada barn! Till och med fotografen kom igång och skrek RUMPAAA med mig! Sen fick Esther göra grimarsen åt Hanna så hon också slappande av lite... Hoppas det blev lyckade bilder!

Vigseln var såklart tårdrypande och vacker. Jag tror att när man gör sig iordning som brud, då blir alla runt omkring så förvånade över hur vacker man är, hur gott man luktar och hur fin man är i håret. Alla utom den blivande mannen. Antagligen ser man ut som han alltid ser en! För han brukar bara titta förälskat på bruden och säga: Vad fin du är...

Festen var också väldigt fin, fast jag började bli trött och adrenalinhög samtidigt... Man är nog lite konstig! Vårt spex blev mycket lyckat! Bilder kommer nån gång när jag fått över dem från kameran till datorn. Vi körde Galenskaparnas Säng, säng, säng, Farbror Frej 3 stycken och Man ska ha husvagn. Och så hade vi gjort om Only you. Vi själva hade i alla fall jättekul! I veckan efter fick jag sjunga sångerna många många gånger med tjejerna...

Efter festen städade vi såklart och nån gång runt halv två kom vi i säng. Det som tog längst tid var konfettin,s om när den blev blöt, sög fast i stengolvet i entrén och gick knappt alls att få bort! Sen sov vi...

Dagen efter kom tjejerna och stannade till onsdag. Så därför blev det inget bloggande för jag hade fullt upp! Vi målade tavlor, pysslade, lekte i snön och var i en stor lekpark i Sala.

På torsdagen var jag lagom seg och på fredagen gjorde jag ingenting vettigt... Jacob var hemma från jobbet och hade lov med mig, men han gjorde inget heller. Vi sov och sov och tittade på film och sov lite till. Sen kom Nadia och sen var det en ny vecka...

På måndagen tog jag timeout och åkte till Gränby och shoppade tills sena kvällen. Så skönt att bara strosa runt! Kom hem runt halv nio. Dagen efter var mamma och jag i det nygifta parets lägenhet och "städade" lite. Kom hem halv tio. Onsdagen var det Byggmöte i kyrkan som slutade vid nio-tiden. Igår var jag hemma tidigt, alltså redan klockan 18! Bläk. Nästa vecka är det utvecklingssamtalsvecka...

Tur att det är ljusare ute... Det är snart vår! Då kan man inte deppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar