söndag 25 mars 2012

Garderobsstädning och kyrkrenovering

Fick ett ryck igår kväll och tig tag i garderobsstädningen som jag velat göra sen i höstas. Jag var riktigt hård och slängde:
A) allt noppigt
B) allt slitet
C) allt med fläckar som inte går bort
D) allt med hål eller trasiga sömmar

Det blev en stoooor påse, som för säkerhets skull, åkte direkt ut i soptunnan. Annars går man i påsen och gräver... Tanken är att nu när jag slängt den där t-shirten som var lite missfärgad, med ett litet hål på och som aldrig suttit så bra, så ska jag köpa en ny. Men om jag visste att den första tröjan låg i källaren eller så, skulle jag säkert gå dit och hämta upp den. Och då skulle jag aldrig köpa en bättre. Men nu är det rent, fint vikt och dammfritt i garderoben. Det känns jätteskönt!

Igår var vi i kyrkan hela dagen och jobbade. Jacob mest. Han har kört en dumper som kört bort schaktmassorna från grävningen. I veckan kommer singel och sen är vi redo för en ny grund. Därefter kan det bara bli bättre! Hurra!


Nu ska jag ut och njuta av solen en stund. Det är ju riktigt skönt mot husväggen...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar