måndag 5 mars 2012

Vårkänslor mitt i utvecklingssamtalstiden

Samtal på rad, då sitter man kvar länge på jobbet... Men mina elever är så välartade och föräldrarna så trevliga att det inte gör något. Efter idag har jag haft fyra av nio och efter den här veckan har jag bara två kvar. Skönt!

Emmelie och Anders med barn var här i helgen. Dom stannade extra länge på söndagen så det kändes som om vi fick rå om varandra riktigt! Lilly, Emmelie och jag gick på Ikea och Gränby på söndagen och mest strosade runt. Kom hem med en knopp till badrumsskåpet, fyra linnen, gardinstång till tvättstugan och byxgalgar. Var nog gladast över knoppen! Den var rosformad i vitt porslin och alldeles perfekt till badrummet. Kaklet är ju lite strikt, men skåpet är mer lantligt, så en romantisk knopp blev pricken över i!

I tvättmaskinen ligger tyger som ska bli boxershorts. Mitt nya projekt. Har hittat en blogg där en tjej gör egna mönster och dom är både billiga, enkla att sy och har bra passform. Vad mer kan man begära? Hittills har det blivit ett par cerise med vita stjärnor och ett par orange med svart text. Det kliar i fingrarna att sy mer... Vårkänslor?

Vårkänslor får man ute också. Solen är ju uppe när man åker hemifrån! Fick köpa nya solglasögon eftersom dom gamla blev rökskadade i bilen. Nu är jag riktigt cool! Har tyckt att dom varit lite fläckvis suddiga, men tänkt att jag väl råkat repa dom redan. Idag hittade jag genomskinliga klisterlappar på glasen, som glatt meddelar att glasögonen är 100% uv-säkra. Förklarar suddigheten.

Jacob har också vårkänslor. Han fick mc:n såld i fredags och i lördags slog han till på en röd cross av märket Gasgas. Lämpligt namn. Jag frågade om han kunde le större, men han svarade: "Nej, jag har inte större mun än så här!" Som vi har kämpat för att få den där hojen såld, och nu äntligen har han sin efterlängtade cross. Det känns bra att se den man älskar så glad!

Mindre roliga vårkänslor har katterna... Dom är ju kastrerade, så varifrån kommer denna längtan att jama högt och länge?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar