måndag 7 januari 2013

Första arbetsdagen

Trött. Och speedad. Inte bra.

Brukar ha lite svårt att sova på söndagsnätterna, men i natt var det värre än vanligt! Säkert för att skolan skulle börja igen efter två och en halv veckas ljuvligt, juligt lov.

Vi var på 70-årsfest för Kiell, vår pastor, på söndagskvällen och sen skulle folk skjutsas hit och dit och Nadia skulle hem och det ena med det tredje... Fick nog i mig för mycket kaffe på kalaset också! Sen var det kört.

Låg med öppna ögon och var klarvaken. Försökte allt. Såg på flera avsnitt Mammor och minimodeller (vilka människor det finns!), läste, drack varm mjölk, slappnade av och släckte lampan minst tre gånger... Klockan ett var jag fortfarande klarvaken.

Till slut måste jag ha somnat, för jag vaknade klockan fem när Jacob gick upp. Vaknade igen klockan sex när han åkte. Sen gick jag upp själv. Och ändå kom jag försent! Hur gick det till?

Lärarmötet var episkt av det långdragna slaget. Men nu fick alla som ville säga nåt, säga vad de ville, så nu är saker bestämda i största möjliga samförstånd. Bra.

Resten av dagen gick fort, fast långsamt. Som det gör när man vaknat men inte fått igång hjärnan. Som det kan vara första dagen. Typist...

Ikväll har jag nog inga sömnproblem.

Jullovet var annars det bästa hittills. Känner mig utvilad, utsövd och färdigpausad. Har varit riktigt ledig och fått känna mig lat, mätt och som en stor soffpotatis hela tiden. Underbart. Hur ofta händer det? Som alltid är lovet för kort, men jag har fått med lite av alla godbitar, så det känns okej ändå. Har sytt och sytt. Projekten är till diverse nyfödda pluttar i min vänkrets, så bilder kommer nån annan gång.

Nu väntar pastagratäng gjord på diverse hopplockade grönsaker, överblivna ostbitar och andra rester från kyl och frys. Den luktar ljuvligt! Har lärt mig på Historieätarna (ett otroligt roligt historieprogram där de äter sig igenom tidsepoker, ses på svtplay snarast!) att gratäng är typiskt 20-talsmat.

Leve 20-talet!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar