måndag 21 januari 2013

Sytt till Victor och Majken

Täcke/krypfilt till Victor, senaste tillskottet till vår församling. Det är 130x95 cm och sytt i mörkblått jeanstyg, blått kraftigt bomullstyg, vanligt vitt, ljust beige, röd indisk bomull, röd fuskmocka och två jättefina röd/vita och blå/vita tyger med stjärnor på. De köpte jag i Kalmar på höstlovet. Quiltningen gjorde jag helt på maskin på grund av tidsbrist.


Jag tänkte navy och segling, för familjen gillar sånt. Men det ser nästan ut som en flagga...

Täcket/krypfilten innan dess gjorde jag till Majken, Jacobs nyaste kusinbarn. Hon bor utanför Mariestad. Det täcket är också 130x95 och sytt i diverse lapptyger. Det ljusrosa blanka tyger fick vi med i vår bröllopspresent från Pernilla och Therese och deras familjer, så det var lite roligt att använda. Det som ser mörkt ut är olika chokladbruna toner. Sen är det beige, grått, pastelligt rosa i blankt tyg, aprikos, vitt, småblommigt i aprikos och vinrött och ett storblommigt i aprikos, grått och vitt. Det är quiltat hälften för hand, hälften på maskin. Sen har jag broderat Majken i hörnet.


Till filten hör en snuttefilt med bandlappar i matchande färger. Har hört att bebisar gillar att snutta på lappar, hoppas det stämmer! Skickade alltihop på posten i förra veckan.

Jag kom ihåg att tvätta innan den här gången, så jag hoppas inget fäller eller krymper. Men man vet ju aldrig med jeanstyg tyvärr... Man får hoppas helt enkelt att det inte blir ljusblått allting första tvätten!



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Svärmor Inga-Lill K22 januari 2013 kl. 13:02

    Vad duktig och påhittig du är bästa sonhustru !!! Bäbisarna kommer nog att ha stor glädje av dina fina alster!

    SvaraRadera