fredag 6 september 2013

Hoppsan, jag såg mig inte för...

Min nya fina vattendunk ville inte ge vatten med nån större fart helt plötsligt, var väl lite för väl använd så här i början. Jag stod där med en mugg och krånglade med tappkranen. Till slut funkade det igen, men vad göra med vattnet i muggen jag hade i handen?

Äh, tänkte jag. Jag häller väl bara ut det genom fönstret!

Sagt och gjort, jag öppnade fönstret och skickade ut vattnet i en snygg båge. Klart!

Undrar om det stod nån där, tänkte jag som slagen av blixten.

Och ja. Det gjorde det. En liten stackars elev som oskyldigt fått ett glas vatten kastat över sig! Av en lärare!

Han såg mäkta förvånad ut och tittade undrande mot himlen. Vad kan man göra annat än be tusen gånger om ursäkt och notera för sig själv att kolla FÖRST nästa gång...

Kollegan som kommit in i klassrummet under tiden skrattar väl fortfarande och jag undrar för mig själv varför jag inta helt enkelt hällde ut det i blomkrukan?

Men vad hade vi skrattar åt då?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar