tisdag 3 september 2013

Skolfoto IGEN!

Varje år vid den här tiden ska man fotograferas. Klar nackdel med läraryrket! Man ser ju ut som man ser ut och inte blir det bättre än det blir, men det är ändå lika ångestframkallande varje gång. Vad ska man ha på sig? Kommer jag gå stå eller sitta? Ser sminket bra ut efter en hel lång dag? Är min panna blank? Blundade jag? Fick jag dubbelhaka nu? Ser leendet lika plastigt ut som förra året? Och var ska jag göra av min hand för att inte behöva peta min kollega på rumpan?

I år ligger fotograferingen dessutom på olika dagar för personalen och klassen. Så jag måste göra det två gånger!

Räckte det inte med att man genomled det som elev? Har vi lärare en speciell pino-gen som gör att vi inte har något emot att pinas med detta år efter år?

Jaja, nu ser jag ju en gång ut som jag gör och det blir varken bättre eller sämre. Men ändå...


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Om 20 kommer du att undra varför hela världen du inte såg hur snygg du är ... oavsett blank panna ... <3 KRAM

    SvaraRadera