fredag 6 september 2013

Vattenhålet

Mina elever har klagat på att de är törstiga på lektionerna och de har önskat vatten i klassrummet. Efter felköp på ett byggvaruhus hjälpte Jacob mig att snoka rätt på den sortens dunk jag ville ha, med tappkran som är lätt att fylla på och inte efterdroppar. Till slut är den alltså på plats, woho!


Det är en liten dunk och när mina långa tonårspojkar skockades runt den, kom bilden av elefanter på savannen. Brötandes och trampandes i ring runt vattnet där de dricker glas på glas, medan antiloperna stilla väntar på sin tur... I mitt huvud ringer en rad från Lucky Luke från min barndom: Nån har förgiftat vattenhålet!

Så varje gång jag ser dunken säger min inre cowboy: nån har...
Lite tjatig börjar han bli!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. *asgarvar* Underbara du ... Skriv MER!!!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ankie! Jag ska försöka :) Stor kram till er båda!!

      Radera