söndag 20 februari 2011

Kroniskt försenad?

Morgnar är inte min grej. Har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli... Jag är Ior, seg och långsam som hårdkokt knäck. Min älskade underbara är däremot som Tigger, studsar upp med sån fart att sängen gungar efteråt. Detta är ett återkommande område för pikar och skämt, som tur är har han vant sig och tar det med jämnmod för det mesta.

Mot den bakgrunden var det inte utan stolthet som jag i fredags morse kl. 6.10 kunde meddela att jag var färdig! Fem minuter tidig till och med. När jag för en gångs skull ÄR klar, och det i god tid dessutom, då är ju det nåt man vill ha beröm för såklart!

Istället säger han:
"Vi kanske skulle köpa en trisslott idag."
"?"
"Jo, men plötsligt händer det ju!"

Här väntade man sig ett fyrverkeri och ett diplom, applåder och stående ovationer, eller åtminstone ett: Härligt älskling! Men allt man får är sarkasm...

Undrar hur länge han väntat på att få säga en sån kommentar? Och undrar hur länge det dröjer till nästa gång...

- Posted using BlogPress from my iPhone


1 kommentar:

  1. kan inte annat än skratta när jag läser d. Sarkasmen är o kommer nog förbli något som vi fd. karlssons kommer spy ur oss lite då o då tyvärr=)It´s in our blood=(

    SvaraRadera