lördag 14 januari 2012

Det blev en BMW. Det blev en Mercedes...

Bilbytena fortsätter...

Eftersom Audin behövde lämnas tillbaka redan vid lunch på fredagen infann sig en lätt bilpanik. Hur gör vi i helgen? Nadia skulle komma och hur skulle det bli på måndag?

Då slänger man upp en bön (eller många!) om hjälp.

Det skulle också vara klassfest för min klass på kvällen och vi klasslärare var bjudna, söta elever man har! Jag hade hittat en outfit hemma. Jacobs snickarbyxor, keps, en kudde under tröjan och påmålad mustasch fick mig förvandlad till något som liknade en snickare från, säg, Italien. Men med allt strul och grubbel fick mig att få huvudvärk och jag kände mig stressad över att vi skulle behöva leta bil utan att kunna ta oss nånstans. Så jag ringde återbud till festen. Den otroligt gulliga mamman som ansvarade för festen säger då att vi jan få låna en bil av dom. Dom hade en extrabil som inte behövdes över helgen, en BMW. Tack Gud!

Efter många svängar i tankarna och med bilen slutade både Jacob och jag på klassfesten. Den riktiga snickaren fick sällskap av en konstgjord! Jacob sa att jag såg ut precis som en arbetsledare, stor mage och taniga armar...

Dagen efter lämnade Jacob mig med tjejerna, Nadia + kompis och åkte med Åsa till Stockholm för att titta på bilar. Åter tack och lov, för han hittade en till rätt pris. En röd Mercedes med ratt i trä. Den blir bra när vi bytt lås.

Just nu öppnar man med en skruvmejsel...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar