torsdag 5 januari 2012

Helt plötsligt kör vi Audi

När jag skulle till kyrkan i söndags satte jag i sladden till motorvärmaren ungefär en halvtimme innan. Jag kollade att kupefläkten stod okej, den stod på golvet, och gick in för att äta frukost.

När jag gick ut igen för att åka tyckte jag att det luktade konstigt, lite bränt. När jag öppnade bildörren vällde det ut svartbrun, stickande rök! Hela bilen var rökfylld! Jag rusade in efter Jacob som slet upp dörren och slängde en filt över kupefläkten. Av någon anledning har fläkten fattat eld! Jag grät hela dan, fick en chock antagligen...

På måndagen kom en bärgare och hämtade den nästan nya bilen. Så nu kör vi en lånad Audi tills vidare. Tacksam för vänner!



I övrigt har jag sytt alla fyra näbbklänningar i veckan. Alldeles trött i ryggen och axlarna, men nu är det bara fållen och tylldekoren på den minsta klänningen kvar. Så skönt! Ni får se dom på bröllopet!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Tänk va, alltid ska d va något... Tur är iaf att NI mår bra! O du, så duktig du e som sytt färdigt!!! Good on you!

    SvaraRadera
  2. Det var ju väldig tur att ingen av er kom till skada , fler bilar finns det , men bara en Sara o Jacob.Love You!!!! Vad duktig du är som sytt så mycket fina saker den här veckan,jag måste få se ett kort på dem ,jag kommer ju inte på bröllopet.Kram fr. svärmor

    SvaraRadera