onsdag 16 maj 2012

Det känns i hela mig

Det känns i hela mig.
Det känns i hjärtat, i kroppen, i tanken.
Det känns i luften, i värmen, i fågelkvittret.
Det känns i den ljusa himlen när jag vaknar på morgonen, i de plötsliga regnskurarna som smattrar mot rutan och i de skira körsbärsblommorna utanför mitt köksfönster.
Det känns i hela mig.
Det känns i hela livet.

Det känns i eleverna.
I deras flackande koncentration, i deras önskan att ha öppna fönster, i shortsen, linnena och sandalerna.
I den långa blicken ut genom fönstret, i basketspelandet och i solandet mot husväggen.
Det känns i lärarna.
I bekymmersrynkan över elever man undrar över, i arbetet med elever man inte vet och i lättnaden över elever man är säker på.
I den långa blicken ut genom fönstret, i rättandet och i kaffedrickandet mot husväggen.
Det känns i hela mig.
Det känns i hela livet.

Det är vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar