onsdag 29 september 2010

Frost på bilen!

2- stod det på termometern... Nu är det riktig höst! Det kändes kallt som bara den. I vinter sen kommer man ju att tycka att 2- är rena sommarvärmen, men de första minusgraderna tycker jag ändå hör till de kallaste på hela året! Min hjälte till man gick ut först och hämtade tidning och skrapade rutorna. Det är vardagslyx, att få bilrutan skrapad!

Igår hann vi knappt göra nåt hemma. Jag skulle träna - hade bokat tid för genomgång av gymmet - och Jacob skulle bara köpa en tigersåg och sen åka hem och börja plocka ner de gamla garderoberna i sovrummet. (En tigersåg är btw en maskin som man har när man river redan byggda saker. Den sågar liksom rakt fram och inte som en vanlig såg. Det har inget med randiga tigrar att göra om någon nu trodde det...) Men när jag kom ifrån Friskis hade jag 10 missade samtal! 10! Det var inte utan att jag började undra om nåt hänt...

Men det var min finaste som glömt sin hemnyckel. När han kom till Vittinge kom han inte in! Så han hade suttit, hungrig, trött och totalt less, utanför Friskis och väntat på mig. Stackarn! Klockan hade då hunnit bli halv sju och han slutar fyra!

Vi åkte förbi Nina och lämnade en nyckel - fick en kort trevlig pratstund - och sen till Sibylla för middag. Inte så piffig mat kanske, men om man har en hungrig, trött och totalt less man i bilen så duger det ändå!

Hemma ordnade vi sovrummet så det ska gå att jobba där imorgon, och sen satte vi oss med en kopp te framför teven och tittade på Berg flyttar in. Det kändes lagom efter en lång dag...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar