onsdag 15 september 2010

Skogspromenad runt Uskavi

Klockan var runt 9 när vi började kolla att alla hade med sig termos, o'boy, macka, regnkläder och allt annat man kan tänkas behöva. Sen klev vi på bussen vid halv tio och åkte iväg.

Efter en timme och trekvart, minst tre felkörningar och konsultation av bonde på en gård, kom vi fram till vandringsleden. Det var såklart vackert!








Vi gick till ett utkikstorn som hade en jättefin utsikt och meningen var vi skulle stanna bara en stund.









Men det blev länge. För när vi skulle göra eld för att grilla korven visade det sig att all ved var dyngsur! Så det blev kall korv. Inte min favoriträtt direkt... Jag hade med mig extra macka, så jag åt den istället!

Vi gjorde stopp vid en röd flugsvamp och fick höra om vikingarna och hallucinationerna.



Efter detta gick vi vidare till en liten sjö där vi fikade.



Nu var det bara hemvägen kvar. Några behövde gå på toa och dröjde kvar, så resten av oss gick i förväg. Skogen var jättemysig med massa mossa och vattenbäckar.












Men ledet glesades ut och när vi kom till en trevägskorsning stannade jag med min lilla grupp och väntade in de som kom bakom. Det var tur visade det sig, för alla före oss hade svängt höger när vi skulle vänster! Så dagens guide fick gå och hämta dom. En kilometer uppförsbacke! Vi andra kom lyckligt fram till bussen. Såklart ramlade en del och en del fick svart gyttja i skorna, men på det stora hela klarade vi oss ganska bra.

Ikväll ska jag duscha, så skönt!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar