onsdag 13 oktober 2010

Har jag fått tinnitus?

Stackars älsklingen är sjuk, förkyld. Synd om honom, men det betydde också sovmorgon för mig! Njöt av snoozandet på alarmet och drömde om en lång varm dusch...

Vaknade istället av ett ihållande piiiiip. Ett sånt där högt övertonsljud som skär genom kuddar och drömmar in i hjärnan. Jag trodde det skulle ge sig, man kan ju få såna höga ljud i öronen ibland men det går ju över... Men det gick inte över! Började fatta att det inte var min hjärna som gjorde ljudet när Jacob fumlade med lysknappen till sänglampan. Klick-klick, klick-klick (våra lampor har dimmer och inbland kan ju såna låta lite). Efter en stund var vi vakna båda två och insåg att det är ett RIKTIGT ljud. Vi hör det ju båda två!

Jacob lullade upp och efter en liten stund hittade han var det kom ifrån - källaren - och mer exakt pelletspanna. Det höga tinnitusaktiga pipet var signalen som betydde: Jag är tom - mata mig!

Ingen lång varm dusch för mig alltså, utan en kort svinkall hårtvätt följd av en något varmare kroppstvätt efter en stund när pannan eldat på lite. Kändes ungefär som när man badar på sommaren. Brrr!

Men sovmorgon är underbart! Om man nu kan kalla det sovmorgon när man i alla fall går upp klockan sex...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar