lördag 2 oktober 2010

Första lediga lördagen

Kom i säng supersent på fredagen eftersom vi var i Sala och lyssnade på Tony Anthony som skrivit boken Den vita tigern. Vi trodde det skulle vara ett typ föredrag, men vi hamnade mitt i en ungdomskonferens! Det var lovsång med ös och sen berättade Tony om sitt liv.



Har du inte läst boken, så gör det för hans livsöde är läsvärt. Han växer upp på ett extremt hårt sätt, fostras av sin morfar till kung fu-mästare, jobbar som livvakt för mäktiga människor, hamnar i ett fruktansvärt fängelse på Cypern eftersom han är så otroligt våldsam och där möter han Jesus. Man kunde köpa hans bok till superpris efteråt så nu har jag massor! Fick några signerade också!

Men det blev som sagt sent... Efter att ha ätit kvällsmacka och slagit ihjäl den vanliga dosen flugor, kom vi i säng. Blev därför lite frustrerad när jag vaknade halv åtta, det var ljust i rummet och flugorna surrade... La kudden över huvudet och nästa gång jag vaknade, vid nio, var det till en doftande kopp kaffe och morgontidningen som Jacob sprungit ut och hämtat. Mycket bättre!

Under dagen har jag satt upp gardinfästen och medan Jacob har rivit ut de gamla garderoberna. Så här såg det ut häromdagen.



Efter någon timme...




Till slut var allt borta!




Snart kan vi plocka upp våra kläder - yey!

Har också dammsugit på verandan, så nu är det ungefär 100 flugor mindre!




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Åh, nu längtar jag ännu mer att få komma till er. O snart sker d ju faktiskt!!!! Tjoho!
    Hoppas dock att ni fått bukt med flugorna, jag är ingen fan av flugor som surrar överallt=)
    Men vi får väl gå lös med honungsinsmetade remsor överallt annars..kram!

    SvaraRadera