fredag 15 oktober 2010

Livet är just nu underbart




Lördagsmorgon. Frost på träden. I bakgrunden klarblå himmel. Alldeles vindstilla. En glimt av sol får löven på trädtopparna att lysa brandgult. Kaffe på sängen. Jacob bredvid. Morgontidning. Tystnad. Utvilad.

Hur blev livet så här bra?

Veckan i övrigt var slitig. Många lektioner och korta raster. Jacob var hemma med förkylning i mitten av veckan också. Höjdpunkt var besök av Nina, William och Tin-tin. Det blev middag med lövbiffrullader med ädelost och helstekt potatis i ugn. Mu-ums!



Tin-tin blev lite trött mot slutet.

Lite bilder från köket, eftersom det efterfrågats...












I helgen ska vi till Dalarna och fira Lilly som fyllt 2 och Anders som fyllt 30. Det ska bli fint med miljöombyte!

Annars har jag funderar mycket. Känt mig som Djupa Tanken och lagt pannan i veck över livets och människans svårbegriplighet. Stackars Jacob har fått rycka upp mig flera gånger!

Har köpt rätt sorts gucka nu till avloppsröret tror vi. Kanske kan få stopp på lukten från övervåningen hoppas vi...

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Hej kära svägerska!
    SÅÅÅ kul att ni kom i helgen även om d alltid känns för kort! Man hinner knappt fatta att ni är här..tur att jag hälsade på er förra helgen så jag fick smaka på er ordentligt=)
    Tack igen för den otroligt fina presenten! Love it! skrållan sover som en prinsessa numera=)
    Funderar du...ring så funderar vi tillsammans! Finns här om du behöver prata vet du=) KRaaaam!

    SvaraRadera