måndag 15 augusti 2011

Första jobbdagen och första maträtten på nya menyn

Första jobbdan efter sommarlovet... Liiite segt att gå upp klockan fem, men det gick! Sen fick jag sitta jättelänge på parkeringen utanför skolan och vänta, för Jacob skulle vara lite tidigare på sitt jobb och mitt jobb var larmat... Fast till slut kom jag in!

Det var väldigt roligt att vara tillbaka, alla kollegor och alla förberedelser...

Ikväll började vi också vår nya meny. Vi fick syn på en matlista i ett reklamblad från Ica med både recept och inköpslista för en hel månad. Praktiskt!

Idag gjorde vi alltså första receptet: Sjömanskorv.


Det var skivad falukorv, lök och skivad potatis som fick koka i öl och hönsbuljong. Till det var det creme fraiche med dijonsenap.

Jag var rädd att det skulle smaka öl, som jag inte är så förtjust i, men det gjorde det inte! Jacob tyckte det var så gott att han ville göra det igen!

Omdömet var alltså positivt, och det var inga snåla portioner heller. Vi tog en hel falukorv istället för 600 gr som receptet sa, och lite mer potatis. När vi ätit klart fick vi fyra matlådor över... Så det var som sagt inte snålt alls.


Imorgon blir det canneloni med rucola...

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Det receptet skulle jag vilja ha, ser gott ut!

    SvaraRadera
  2. Men Jojjo, det har du ju, klicka på bilden :)

    Låter gott, har också alltid känt mig lite skeptiskt till att laga mat med öl, men det verkar lite sådär halvvanligt och låter som det brukar bli bra. Kul att det blev gott, och vad praktiskt med matlistan!

    SvaraRadera