tisdag 9 augusti 2011

Sista sommarlovsdagarna...

Har bestämt att på onsdag ska jag ta itu med förberedelserna inför nästa termin, så idag och igår är de sista riktigt lediga dagarna. Johan och flickorna kom och vi plockade aronia-bär, kokade sylt och gjorde klart rosenrabatten jag började med i våras.


I våras var det fullt av gräs och lite påskliljor. Jag grävde ut en rundel då och flyttade dit två rosbuskar som stod helt off.


Sen har jag inte hunnit med så mycket mer... Hade tänkt göra en enkel inramning med gatsten, men det blev liksom inte av... Så igår tog vi tag i det! Jag är ingen markarbetare, så vi får väl se hur underlaget håller, men tanken är inte den perfekta kanten utan nånting tills vi tar tag i trädgården på allvar. Därför är stenen av en billig sort och inte riktig kantsten. Ville vänta med den tills jag vet vilken sort jag vill ha. Det är ju snyggast med samma överallt, men jag har inte tänkt helt klart ännu på hur jag vill ha det...


Det ser i alla fall okej ut just nu. I fogen ska jag lägga fogsand som motverkar ogräs, har sett att det finns. När Jacob kom hem fick jag veta att jag lagt markduken helt tokigt... Det bör göras om, för jag vill ju som sagt inte få saker som växer under stenen och in i rabatten!

Johan kommer idag igen, kanske sätter honom i lite mer jobb?

Esther och Elmira lekte glatt hela dagen, i sandlådan, i hängmattan och inne.


Här ritar Esther ett pris till katterna för att de är så duktiga på att fånga möss. Om man tittar riktigt noga kan man se att båda katterna har varsin leksaksmus mellan tassarna.

Undrar just vem som "fångat" dom så fint?

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Det är så roligt att se, och läsa, om dina bravader i trädgården. Kommer du ihåg när du var liten: "Jag ska aldrig ha trädgård, det är så tråkigt att rensa ogräs", det är lite annonlunda med en egen trädgård att pyssla i? Nog visste jag att det fanns en liten odlarådra i dig i alla fall...

    SvaraRadera