torsdag 25 augusti 2011

Kommentarer

Nu har vi lagat fem maträtter på listan.
Saras lista:
1. Canneloni
2. Hokifile med dillsås
3. Mexikanska köttbullar
4. Sjömanskorv
5. Sesamnudlar med chilidipp

Jacobs lista:
1. Mexikanska köttbullar och sjömanskorv
2. Canneloni
3. Hokifile
4. Sesamnudlar

Fisken var urgod! Jättelyckad och såg så fräsch ut. Goda smaker och lättlagat. En riktig bjudrätt! Här kommer bild och recept:


Vi bytte hokifilen mot spätta som vi hade hemma. För hur billigt blir det om man inte använder det man redan har?


Det stod inte hur varm ugnen skulle vara, så vi tog 225 gr. Det blev bra! Dillfrön var en ny bekantskap, men väldigt gott. Hanna var hos oss den kvällen och hon tyckte som vi!


Sesamnudlarna däremot delar jag inget recept på, för det var en besvikelse.


Egentligen borde den inte ens få vara med på listan, för det var inte alls gott. Ingen krydda i woken och chilidippen var smaklös. Vi fick massor över och dagen efter värmde vi på resterna och tillsatte japansk soja, risvinäger och sesamolja. Men inte blev det så värst mycket godare. Det enda som lyfte något var att vi hade i mer chilisås i dippen. Men eftersom jag inte är så förtjust i chilisås (full av konstgjorda grejer och smakförstärkare) så var det inte till stor hjälp ändå...

Fick två jättefina kommentarer idag. Den första från min man i bilen i morse. Jag blev sen på morgonen och satt och beklagade mig över att det var så svårt att sminka i bilen när man glömt själva sminkborsten hemma.
- Men du är väl redan sminkad? Dina ögonfransar är så mörka och långa.
- Men lägg av! Jag har ju inte ens foundation på mig!
- Har du inte? Din hy är så slät och vacker!

Man måste älska honom!

Den andra kom från en elev som gått ut skolan. Hon har skrivit ett jättefint, långt blogginlägg där hon riktar sig till de tre lärare som betytt mest för henne. Och jag var en av dom! Jag blev alldeles rörd så fint hon skrev! När elever gör sånt, då vet man att det är värt allt. Ni var en toppenklass och jag kommer alltid bära er med mig.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Jag googlade och läste hennes inlägg - så otroligt fint skrivet!! Jag tror du gör en skillnad!!

    SvaraRadera