fredag 6 augusti 2010

Det går snabbt när det går undan...

I ungefär två veckor har knappen som styr "fläkten" i köket varit trasig. Den styr en tajmer som öppnar en ventil så det blir drag när man lagar mat - ni fattar. "Fläkten" står det, för det är inte en fläkt som suger ut matos, det är SJÄLVDRAG, vilket inte är ens hälften så effektivt men låter lika mycket...

I alla fall gick knappen sönder en dag. Så nu varken lät den eller gjorde nåt alls faktiskt. Kokade man nåt på spisen så rann imman ner från fläktglaset tillbaka till kastrullen... Jättedrygt att den gick sönder just nu, för det brukar ta så lång tid innan det kommer nån och lagar saker... (Ibland kommer det inte ens nån, för det är nåt man ska kunna fixa själv.) Så jag har dragit mig för att ringa. Men så ringde jag ändå, trots att vi ska flytta, för kanske vill nästa hyresgäst ha sitt självdrag? Dessutom hade jag faktiskt inget bättre för mig. Fick veta att min felanmälan skickades vidare till vaktmästaren. Förberedde mig på att det kanske skulle komma dit en ny knapp i början av september eller så.

En timme senare ringer det på dörren, och en käck liten vaktmästare står där med en ny fläktknapp. Lagat blev det på en minut blankt och sen gick han.
Det går som sagt fort när det går undan... och lång näsa för mig...

1 kommentar:

  1. Meh! Vilken stil! När man förväntar sig att ens fördomar ska infrias!

    SvaraRadera